MČR sprintrally Lužické hory

Admin KRTZ Komentáře nejsou povolené u textu s názvem MČR sprintrally Lužické hory

Úvodním podnikem osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally se pro letošní rok stala Thermica Rally Lužické hory v Hrádku nad Nisou.

Po loňských ničivých záplavách v této oblasti však byli pořadatelé nuceni postavit zbrusu novou trať, takže žádná ze 137 posádek, které přejeli startovní rampu, neměla výhodu znalosti tratí z předešlých ročníků. Soutěž jedoucí se v okolí Hrádku, Frýdlantu a známého vrcholu Jizerských hor Ještědu čítala osm rychlostních zkoušek o celkové délce 70,5 kilometru.

KRTZ - MČR Thermica Rally Lužické hory

Po naší valašské anabázi se zbrusu novým vozem Mitsubishi Lancer X jsme byli odhodláni konečně spatřit cílovou rampu. Mechanici intenzivně zapracovali „na vyléčení dětských nemocí“ a tak jsme plni odhodlání – s poměrně vysokým startovním číslem vyrazili na trať soutěže.

Bohužel se toto vysoké startovní číslo hned před úvodní RZ ukázalo jako dost velký hadicap. Ve spojovací etapě do ČK 1 byl poměrně krátký časový limit na přejezd, takže na zabezpečení veškerých nutných úkonů před startem do úvodní RZ nebylo příliš mnoho času. Než jsme zkontrolovali tlaky v pneu, nasadili helmy a připoutali se pásy, na stolku časoměřičů běžela „naše minuta“. V tom okamžiku ke stolku přijela posádka startující za námi a – snad z nezkušenosti – nám zablokovala přístup k časomíře. Aby spolujezdec mohl dát časoměřiči jízdní výkaz do ruky, musel se zase odpoutat z pásů, vystoupit z vozidla a oběhnout překážející auto. Bohužel toto všechno stihnul v okamžiku, kdy právě uplynul ideální čas a rázem tu byla penalizace 10 s.

KRTZ - MČR Thermica Rally Lužické hory

Samozřejmě že taková nemilá událost před startem do rychlostní zkoušky lehce rozhodí koncentraci a tak pořadí po RZ 1 ve skupině 3 bylo lehkým zklamáním.

Další RZ vedla po krásném hladkém klikatém asfaltu a obkružovala horu Ještěd. Tedy krásný hladký asfalt to byl při tréninku, ale po průjezdu čtyřicítky ostrých soutěžních vozů před námi se vozovka změnila k nepoznání. Vyházená šotolina a kameny z krajnice změnila silnici v autokrosovou trať a tak v místech, kde první polovina startovního pole projížděla zatáčky na plný plyn jsme byli nuceni projíždět s maximální opatrností. Navíc se vozidlo začalo chovat přetáčivě, takže udržet jej na vozovce s vyházenou šotolinou se stávalo téměř nadlidským výkonem.

KRTZ - MČR Thermica Rally Lužické hory

I když tyto drobné problémy pokračovaly prakticky po celou dobu závodu, srdnatě jsme s nimi bojovali a postupně se prokousávali startovním polem směrem vzhůru. Náš cíl, který jsme si před startem vytyčili, jsme splnili. Protože jsme se pro technické problémy na valašské rally téměř nesvezli, tento závod byla prakticky první ostrá zkouška nového vozu. A tak 23. příčka absolutního pořadí a čtrnáctá ve třídě 3. není zase tak špatný výsledek.

Nicméně jsme přesvědčeni o tom, že jak vozidlo, tak posádka má na lepší umístění a tak nás čeká ještě spousta testování, abychom to mohli dokázat už 14.května na Rally Kopná v okolí Slušovic.

Kategorie: Aktuality

Komentáře jsou uzavřeny.

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter
  • SOTHYS – Ivana Guillenová
  • SABAIBODY – thajské masáže
  • SALON GLAMOUR – kadeřnictví a solagenária
  • Youtube

Náhodné články

KRTZ

ÖM MOTOCROSS - Lang...

Včerejšího závodu ÖM (Rakouské Mistrovství), který se jel v rakouském ...

KRTZ

Thermica Rally - Lu...

O prvním květnovém víkendu pokračoval seriál sprint rallye druhým podnikem. ...

KRTZ

MMČR AUTOCROSS - No...

V divizi plechových aut TAX jeli za Klub Racing Team ...

KRTZ

Bodované příčky ...

Patrik Rujbr s Richardem Nesvadbou navázali na společnou spolupráci zahájenou ...

KRTZ

Grande Slovakia – ...

Minulý víkend se konaly v Oslanech na Slovensku předposlední ...

Odkazy

  • Autoklub ČR
  • ČT4 SPORT - motorismus
  • CZIN.eu
  • ZNOJMO - město s přívlastkem